Custom Pages

25 september 2015

Robin Cook - Infectie

25 september 2015

Waar gaat het boek over?
George Wilson werkt als arts-assistent in een groot ziekenhuis in Los Angeles en woont samen met Kasey. Op een ochtend vindt hij haar dood in bed. Onbegrijpelijk, want ondanks haar diabetes verkeerde ze in prima gezondheid. Enkele maanden na haar dood bezoekt hij een presentatie over de revolutionaire nieuwe app iDoc, die werkt als een soort mobiele huisarts - iDoc kan bloedwaarden testen, vragen beantwoorden en diagnoses stellen. George ontdekt dat ergens in de app een virus blijkt te zitten, met alle gevolgen van dien: er zijn reeds enkele patiënten overleden. Als hij op onderzoek uitgaat, stuit hij op schokkender informatie dan hij ooit voor mogelijk had gehouden.

Wat vond ik van Infectie?
Op de cover van het boek kun je het al lezen: Infectie is een thriller. Ik vond dat de inhoud van het boek daar geen recht aan deed. Ik was wel benieuwd wat er elke keer ging gebeuren, maar echt spannend was het over het algemeen niet. Het verhaal is redelijk voorspelbaar uitgestippeld en er was eerlijk gezegd geen moment dat ik dacht: nu moet ik echt doorlezen.

Het hele concept is wel origineel. iDoc is een app die alle medische gegevens van een patiënt regelt. Bijvoorbeeld: als jij diabetes hebt, dan heb je een reservoir in je lichaam dat automatisch je glucose regelt. De waarheid in het heden is wel dat de medische wereld steeds meer digitaliseerd, maar in Infectie gaat het net een stapje verder. Het verhaal is daardoor origineel, iets wat ik nog niet eerder heb gelezen.

Infectie is een boek wat ik niet nog een keer zou lezen. De spanning was soms aanwezig, maar het verhaal vond ik wat monotoon. Gelukkig was het concept origineel, anders had ik dit boek denk ik niet uitgelezen.

6.5

Robin Cook - Infectie
A.W. Bruna | augustus 2014
€12,50 | Koop Infectie hier.

2 opmerkingen :

  1. Ah men! Je had je nog wel zo verheugd op dit boek op het boekenfestijn! Jammer dat hij zo tegen viel. Het klinkt namelijk wel ontzettend goed :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! Hij was een beetje te langdradig, waardoor de spanning wegviel.

      Verwijderen

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio