Custom Pages

15 december 2015

John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle - Let it snow

15 december 2015

Waar gaat het boek over?
Kerstavond, een sneeuwstorm en een gestrande trein vol jongeren. Tel daarbij op een flinke dosis liefdesverdriet, schuldgevoel en onvervulde verlangens, en je krijgt een heerlijke roman met drie innemende hoofdpersonen.

Wat vond ik van Let it snow?
Dit boek stond werkelijk al jaren op mijn lijstje, toen het boek er alleen nog maar in het Engels was. Laatst liep ik de boekhandel binnen en zag ik dat Let it snow vertaald was naar het Nederlands. Ik sprong een gat in de lucht en kocht het boek natuurlijk meteen.

Het boek bevat drie verhaallijnen. Ik vond ze alle drie goed op elkaar aansluiten. Het eerste verhaal is heel erg romantisch, daar houd ik zelf wel van. Ik zat meteen goed in het boek. Het tweede verhaal is veruit het grappigste van de drie. Wel had ik zelf minder connectie met de hoofdpersonen dan in het eerste verhaal. Wederom las ik dit verhaal snel uit, want de schrijfstijl las vlot weg. Bij het laatste verhaal aangekomen werd ik steeds nieuwsgieriger hoe het plot bij elkaar zou komen. Het laatste verhaal is lekker dramatisch, maar ook romantisch. Het plot komt inderdaad prachtig samen aan het einde. Echt een feel good  boek.

Voordat ik aan het boek begon, had ik wat anders van dit boek verwacht. Ik had drie alleenstaande verhalen verwacht, maar ik werd positief verrast toen ik er achter kwam dat dit niet het geval was. De verhalen vulden elkaar goed aan, ik merkte wel dat de stukken door verschillende schrijvers geschreven waren. Maar dat is ook logisch natuurlijk. Al met al vond ik Let it snow echt een heerlijk boek om te lezen tijdens de feestdagen. 

8

John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle - Let it snow
De Fontein | november 2015

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Light & Stripes + BLOG DESIGN BY Labinastudio